Акаунтинг системата събира и отчита използването на различните видове ресурси в инфраструктурата VI-SEEM, използвайки стандартни метрики. Информацията, свързана с използването на ресурсите VI-SEEM, се събира и организира в една централна база данни. Всеки възел за управление на ресурсите, който съдържа подходяща информация, публикува данните чрез клиент.

Схема на Акаунтинг системата.

Системата предоставя програмен интерфейс (API) и клиент за този API, написан в Python. Ако е необходимо, всеки администратор на конкретен ресурс може да допълни или напише нов клиент въз основа на конкретните изисквания и правила. За простота и по-лесно инсталиране зависимостта на клиентите на Python е сведена до минимум. Клиентите комуникират със сървъра чрез REST API. Те могат да качват цели логове със счетоводни данни или да използват директно API-то. Страницата на сървъра е написана на Python, като се използва Flask уеб фреймуърк и надхвърля и предлага API и уеб интерфейс. Всеки тип ресурс има стандартизиран формат, който е описан в секцията API в уеб интерфейса.

Хардуерните изисквания за клиентската страна са Python (2.6+, 3.3+). Структурата на сървъра е инсталирана на машина с CentOS7 с virtualenv за виртуална среда за Python, Gunicorn като лек и бърз Python WSGI сървър на приложения, Nginx като обратен прокси сървър, осигуряващ висококачествена обработка на потребителските заявки и MySQL Като сървър на база данни.

Потребителски интерфейс

Достъпът до счетоводните отчети е достъпен чрез уеб интерфейса, който поддържа централен вход на VI-SEEM чрез SAML. Потребителят има достъп до информацията, групирана по таблици по дата, година, държава, име на ресурса, виртуална научноизследователска общност и приложение в редове и колони. За всеки от типовете ресурси ще има отделни изгледи за изчисления с HPC и GRID, облачни данни и данни за съхранение. Всеки генериран отчет е представен в таблица и прости диаграми, групирани по избор на потребителя.

Интерфейс на акаунтинг системата.